Bumperball.dk

Madblog konkurrerer med måltidskasserne

Vi har skiftet de normale dagligvarebutikker ud med de webbaserede. Der er nemlig en lang række fordele ved at handle aftensmad digitalt. Over 21 procent af danskerne gør i dag deres køb af dagligvarer vi internettet. Hvis trenden fortsætter, så vil vi se mange flere fysiske supermarkeder lukke og slukke de kommende år. Og dog.

Hvorfor er det et hit? Hvorfor ikke?

Nu om stunder, hvor tid er en underskudsting, så er det at handle og madtilberedning nogle tidstyve. Det skal derfor være ubesværligt. Specielt dagligvareindkøb er noget danskerne forbinder med stress i en hektisk hverdag, hvor karriere, efteruddannelse, familie, motion og hobbyer skal prioriteres. Af den grund er det bare nemmere at gøre sine indkøb i lænestolen med ganske få klick og få varerne fragtet til din dør allerede dagen efter.

Men hvad hvis man blot vælger lækre retter fra sin favorit madblog, fx madling.dk og så efterfølgende kan lave en nem indkøbsseddel? Så har man nemheden og lækkerheden, men nøjes med selve indkøbet.

Mie fra madling.dk har taget kampen op

Hvis man kigger på de digital supermarkeder, så er specielt madkasser blevet en succes. Allerførst kom til grønt- og frugtkasser dansk madkultur, men de sidste år er sampakkede måltidskasser blevet en tendens. Der får man sendt madvarer til alle ugens dage – Én måltid til hver dag. derved minimerer vi madspild, fordi du ikke ligger inde med 3 løg eller lignende.

En svag pulsering man ser i markedet er halvbagt aftensmad, som sælges i ildfaste bakker, der kun skal varmes. Der er dog en umulighed på leveringen i landet fra det køkken, hvor det er blevet lavet, på grund af fødevarelovgivningen. Men vi er vilde med det. Specielt aftensmaden til nytår trender.

Og så har danskerne også taget Davli, Irma.dk og de andre digitale supermarkeder til sig. De webbaserede dagligvarebutikker har stadig plads til at forbedre sig. Branchen er stadig umoden, men vi danskere er bedøvende, for de indlysende fordele har for længst udkonkurreret ulemperne. Den stigende købelyst betyder også at transportpriserne sænkes og derved kan dette ikke længere være en årsag til ikke at handle ind hos de webbaserede supermarkeder.

Men problemet er stadig at de mange madfirmaer laver mange fejl. Og deres endeløs udvalg gør at man bliver mere rundforvirret end inspireret. Og dem som laver måltidskasser fejl altid ved at putte ingredienser i maden, som for mange ikke kan lide, fx Champignon, Selleri, Fisk, ost, chili og andet.

Med madbloggere kan du vælge mere frit i tema

Hvad enten du er på slankekur, er allergiker, veganer eller noget helt andet, så kan man købe det hos de mange udbydere af måltidskasser og online supermarkeder. Find det koncept, der matcher dine ønsker. Og sortimenterne bliver større og større. De digitale supermarkeder er jo ikke begrænset på samme måde af fysisk plads, som et fysisk supermarked. Mulighederne er næsten endeløse. Men madbloggerne har super mange gode niche blogs, som børnemad, low card, billig mad, festmad etc.

Levering til bildøren er muligt fra madblog

Hvis vi ser væk fra de udvalgte øer, så er de fleste af udbyderne vareudbringende i hele landet. Og de tilbyder forskellige tjenester for at imødekomme, at din modtagelse er let og kvalitetssikret. Med frostposer, punktlig levering og varenet, så er man sikker på at få sine varer godt frem. Og du behøver ikke være i hjemmet. firmaerne kan bare sætte dem i din baghave, ved havelågen eller få en nøgle og sætte varerne ind. Du kan ved flere madfirmaer bede dem placere varerne i køkkenet mod betaling.

Mange danskere oplever desuden at bruge mindre ved at købe ind over nettet, da de går udenom dumme køb, plastikposer, busbillet og luksuskøb.

Tænker du at handle online er der masser af penge at spare. Har du førhen købt hos nogle af dem, så er der mange gode starttilbud for nye kunder hos de andre.

Bildøren er også en mulighed. Både Føtex og Bilka2go har denne service. Så kan du nemt handle online og hente offline når det passer dig.

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.